About: Meeûs d'Argenteuil family     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : dbo:Organisation, within Data Space : dbpedia.demo.openlinksw.com associated with source document(s)
QRcode icon
http://dbpedia.demo.openlinksw.com/describe/?url=http%3A%2F%2Fdbpedia.org%2Fresource%2FMeeûs_d%27Argenteuil_family&invfp=IFP_OFF&sas=SAME_AS_OFF

The de Meeûs family, formerly Meeûs, is a bourgeois of Brussels family that was ennobled by Leopold I.

AttributesValues
rdf:type
rdfs:label
  • Famille de Meeûs d'Argenteuil (fr)
  • Meeûs d'Argenteuil family (en)
  • De Meeûs d'Argenteuil (nl)
rdfs:comment
  • The de Meeûs family, formerly Meeûs, is a bourgeois of Brussels family that was ennobled by Leopold I. (en)
  • De Meeûs d'Argenteuil is de naam van een Belgische adellijke familie die afstamt van de Brabantse familie Meeûs, verwant met leden van de Zeven Geslachten van Brussel. Alle leden van de adellijke tak voeren de titel van graaf of gravin. (nl)
  • La famille Meeûs d'Argenteuil est une branche de la famille Meeûs, telle que considérée à partir de l'élévation au titre de comte de Ferdinand de Meeûs en 1836. Elle a acquis, après l'indépendance de la Belgique, le bois de la forêt de Soignes, confisqués par l'État belge au roi Guillaume Ier. La famille de Meeûs d'Argenteuil fait partie de la noblesse belge. (fr)
foaf:depiction
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Bandera_cruz_de_Borgoña_2.svg
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Armes_des_comtes_de_Meeûs_d'Argenteuil.svg
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Ferdinand_Meeûs.png
dcterms:subject
Wikipage page ID
Wikipage revision ID
Link from a Wikipage to another Wikipage
sameAs
dbp:wikiPageUsesTemplate
thumbnail
Coat of arms
  • File:Armes des comtes de Meeûs d'Argenteuil.svg (en)
country
  • Spanish Netherlands (en)
has abstract
  • La famille Meeûs d'Argenteuil est une branche de la famille Meeûs, telle que considérée à partir de l'élévation au titre de comte de Ferdinand de Meeûs en 1836. Elle a acquis, après l'indépendance de la Belgique, le bois de la forêt de Soignes, confisqués par l'État belge au roi Guillaume Ier. En 1836, Ferdinand de Meeûs, banquier et homme politique, est élevé au rang de comte de Meeûs par Léopold 1er et reprend les armes concédées en 1688 par Charles II d'Espagne à Jean-Philippe Meeûs, officier à la compagnie du marquis de Westerloo et à son cousin Paul l'année suivante. Ferdinand de Meeûs épouse sa cousine, Anne Meeûs. Ils ont onze enfants, dont les sept fils sont à l'origine des différentes branches de la famille. Une branche cadette est anoblie par le roi Léopold Ier en 1836 ; Ferdinand de Meeûs reçoit alors le titre de comte pour lui et ses descendants mâles. À partir de 1937 et 1938, deux arrêtés royaux permettent à plusieurs branches de porter le nom de Meeûs d'Argenteuil et également pour l'un de ses rameaux à partir de 1953 de devenir de Meeûs d'Argenteuil de Trannoy. Les barons de Trannoy sont une famille française anoblie en 1830 par le roi Charles X confirmant une ordonnance du roi Louis XVIII datée de 1816. Elle est admise dans la noblesse belge en 1883. La famille de Meeûs d'Argenteuil fait partie de la noblesse belge. (fr)
  • The de Meeûs family, formerly Meeûs, is a bourgeois of Brussels family that was ennobled by Leopold I. (en)
  • De Meeûs d'Argenteuil is de naam van een Belgische adellijke familie die afstamt van de Brabantse familie Meeûs, verwant met leden van de Zeven Geslachten van Brussel. Alle leden van de adellijke tak voeren de titel van graaf of gravin. (nl)
prov:wasDerivedFrom
page length (characters) of wiki page
foaf:isPrimaryTopicOf
is Link from a Wikipage to another Wikipage of
is Wikipage redirect of
is foaf:primaryTopic of
Faceted Search & Find service v1.17_git139 as of Feb 29 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 08.03.3330 as of Mar 19 2024, on Linux (x86_64-generic-linux-glibc212), Single-Server Edition (378 GB total memory, 62 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software