About: PTAS reduction     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : owl:Thing, within Data Space : dbpedia.demo.openlinksw.com associated with source document(s)
QRcode icon
http://dbpedia.demo.openlinksw.com/c/7Axwyb6jpT

In computational complexity theory, a PTAS reduction is an approximation-preserving reduction that is often used to perform reductions between solutions to optimization problems. It preserves the property that a problem has a polynomial time approximation scheme (PTAS) and is used to define completeness for certain classes of optimization problems such as APX. Notationally, if there is a PTAS reduction from a problem A to a problem B, we write .

AttributesValues
rdfs:label
  • PTAS reduction (en)
  • Redução PTAS (pt)
rdfs:comment
  • In computational complexity theory, a PTAS reduction is an approximation-preserving reduction that is often used to perform reductions between solutions to optimization problems. It preserves the property that a problem has a polynomial time approximation scheme (PTAS) and is used to define completeness for certain classes of optimization problems such as APX. Notationally, if there is a PTAS reduction from a problem A to a problem B, we write . (en)
  • Na teoria de complexidade computacional, uma redução PTAS é uma que é geralmente usada para fazer reduções junto à soluções para . Isso preserva a propriedade que um problema possui um esquema de aproximação em tempo polinomial (PTAS) e é usado para definir completude para certas classes de otimização de problemas como APX. Por definição, se existe uma redução PTAS de um problema A para um problema B, nós escrevemos . Formalmente, definimos a redução PTAS de A para B usando três funções computáveis em tempo polinomial, f, g, e α, com a seguintes propriedades: (pt)
dct:subject
Wikipage page ID
Wikipage revision ID
Link from a Wikipage to another Wikipage
Link from a Wikipage to an external page
sameAs
dbp:wikiPageUsesTemplate
has abstract
  • In computational complexity theory, a PTAS reduction is an approximation-preserving reduction that is often used to perform reductions between solutions to optimization problems. It preserves the property that a problem has a polynomial time approximation scheme (PTAS) and is used to define completeness for certain classes of optimization problems such as APX. Notationally, if there is a PTAS reduction from a problem A to a problem B, we write . With ordinary polynomial-time many-one reductions, if we can describe a reduction from a problem A to a problem B, then any polynomial-time solution for B can be composed with that reduction to obtain a polynomial-time solution for the problem A. Similarly, our goal in defining PTAS reductions is so that given a PTAS reduction from an optimization problem A to a problem B, a PTAS for B can be composed with the reduction to obtain a PTAS for the problem A. (en)
  • Na teoria de complexidade computacional, uma redução PTAS é uma que é geralmente usada para fazer reduções junto à soluções para . Isso preserva a propriedade que um problema possui um esquema de aproximação em tempo polinomial (PTAS) e é usado para definir completude para certas classes de otimização de problemas como APX. Por definição, se existe uma redução PTAS de um problema A para um problema B, nós escrevemos . Com redução em tempo polinomial, se pudermos descrever a redução de um problema A para um problema B, então qualquer solução em tempo polinomial para B pode ser composta com a redução para obter uma solução em tempo polinomial para o problema A. Similarmente, nosso objetivo em definir as reduções PTAS é que para uma dada redução PTAS de um problema de otimização A para um problema B, um PTAS para B pode ser composto com uma redução para obter um PTAS para um problema A. Formalmente, definimos a redução PTAS de A para B usando três funções computáveis em tempo polinomial, f, g, e α, com a seguintes propriedades: * f mapeia instâncias do problema A para instâncias do problema B. * g pega uma instância x de um problema A, uma solução aproximada para o seguinte problema em B, e um parâmetro de erro ε e produz uma solução aproximada para x. * α mapeia parâmetros de erro de soluções para instâncias do problema em A para parâmetros de erro de soluções para o problema em B. * Se a solução y para (uma instância do problema B) for pelo menos vezes pior que a solução ótima, então a solução que leva para x (uma instância do problema A) é pelo menos vezes pior que a solução ótima. (pt)
prov:wasDerivedFrom
page length (characters) of wiki page
foaf:isPrimaryTopicOf
is Link from a Wikipage to another Wikipage of
is Wikipage redirect of
is Wikipage disambiguates of
is foaf:primaryTopic of
Faceted Search & Find service v1.17_git147 as of Sep 06 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 08.03.3331 as of Sep 2 2024, on Linux (x86_64-generic-linux-glibc212), Single-Server Edition (378 GB total memory, 51 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software